Vremena je malo, no nedostatak vremena ne znači da se ne trebamo hraniti zdravo, zar ne? U posljednjih 2 mjeseca doručak mi je gotovo uvijek smoothie kojeg smiksam od kombinacije dostupnih voćaka i povrća neutralnog okusa, uglavnom mladog špinata i mrkve. Primjerice, u jedan takav smoothie ide banana, naranča i jabuka (ili ponešto smrznutog šumskog voća), žlica meda, špinat, klorela, prah konoplje ili sjemenke lana, možda ubacim žlicu chie i sve to smiksam. Doručak je gotov u manje od 5 minuta, i odmah nakon njega idem obaviti jutarnji kardio u trajanju od kojih 15-ak minuta. Tih 20 minuta u danu mi je nezamjenjivo i ispuni me energijom za cijeli dan. Iako tako lagan doručak ima dobrih strana, a to je davanje potrebne energije bez osjećaja težine, smoothie sam po sebi ipak nije dovoljno zasitan na duge staze pa sam već oko pola 12 gladna. Nije vrijeme za ručak, a nije više niti za doručak. Rješenje? Bruch. Mala količina pomno probranih, zdravih namirnica koja će vas zasititi do ručka. Ovo su moja 3 zdrava prijedloga gotova u 15-ak minuta koja možete napraviti i prije posla i ponijeti sa sobom kako biste se spriječili da na poslu jedete gluposti. Treba vam dobra tava koja se ne lijepi i u kojoj možete koristiti maaaaalu količinu ulja (ja koristim sezam s kojim se može i pržiti, neutralnog je okusa, termostabilan i zdrav). Izbjegavam punomasne mliječne proizvode jer mi izazivaju akne, te rafinirane namirnice.

Domaća tortilja sa baby špinatom, jajima i pestom

DSC00037

Tortilju radim od malo vode, integralnog brašna i mrvice soli. Ove sastojke treba pomiješati i zamijesiti. Tijesto ne smije biti premokro niti presuho, i morate ga moći razvaljati. Tu upada ona dobra tava. Mora biti nelijepljiva. Tako tanko tijesto stavljate na suhu tavu bez ulja i u 2-3 minute pečete sa svake strane na maloj do umjerenoj vatri. U međuvremenu operite špinat i od njega napravite posteljicu. Po želji, priložite malo pesta na bazi maslinovog ulja, humus ili domaći ajvar. Kad je tortilja gotova, u istu tu tavu nalijte žličicu sezamovog ulja i napravite 2 jaja na oko ili kajganu, kako vam je god drago. Kad su gotova, stavite ih na posteljicu od špinata, i sa strane u posudicu za papicu utaknite par komadića razlomljene hrskave tortilje. Posuti prženim sezamom po želji.

‘Falafel’ kuglice od konopljinog brašna i palenta sa sjemenkama

DSC09951

Palenta je uistinu sjajan i brzi sidedish kojeg ovog puta preporučujem da uparite sa salatom po izboru i ‘falafel’ kuglicama od konopljinog brašna. Prah konoplje, delikatesni sušeni kvasac i kukuruzno brašno u jednakim omjerima pomiješajte, posolite i začinite curryjem, te im dodajte jedno jaje i vodu dok ne budete mogli rukom oblikovati kuglice. Smjesa mora biti kompaktna. Pecite ih na tavi, na sezamovom ulju, okrečući ih neprestano kako se jedna strana ne bi zapekla više od druge. Gotove su kad pozlatne i kad pod vilicom osjetite da su hrskave. Skuhanoj palenti dodajte miks sjemenki (sezam, suncokret, bundevu itd.), po želji malo pasirane rajčice, prstohvat bosiljka, te priložite salatu po izboru začinjenu maslinovim ili bučinim uljem.

Salata od bulgura s jogurtom

DSC00315

Posljednje i najjednostavnije jelo je salata od bulgura s mnogo zelenog povrća, orašastim plodovima i jogurtom. Bulgur kuhajte 10-ak minuta, zatim procijedite i ohladite te ga pomiješajte s omiljenim zelenim povrćem. Osobno stavim malo zelene paprike, krastavce, mladi špinat i peršin. Zatim dodajte malo maslinovog ulja i limunovog soka, nasjeckane bademe ili orahe te začinite po želji. Jogurt ponesite sa sobom na posao i, kad ste gladni, samo otvorite posudicu s bulgurom i prelijete salatu jogurtom. U slast! 🙂

Written by babushka
Beauty blogger, fitness enthusiast, cat mommy & life adventurer in love with the world.